Nieuwe filiaalmanager Albert Heijn Hans Merkesteijn voelt zich al thuis op de Maaspoort

‘De gemoedelijke sfeer in Den Bosch is een verademing’

Bijna ongemerkt heeft de Albert Heijn vestiging op het winkelcentrum per 1 juli een nieuwe vestigingsmanager gekregen. Eddy Molenschot is na ruim vijf jaar in de Maaspoort overgestapt naar het AH-filiaal aan de Gruttostraat en hij is opgevolgd door Hans Merkesteijn (27), afkomstig uit de regio Utrecht. De eerste zes weken zijn hem meer dan uitstekend bevallen. Merkesteijn: “Leuk en bevlogen personeel en het gemoedelijke imago van Brabant is geen sprookje. Het is gewoon waar. Het contact met heel veel klanten is buitengewoon prettig en persoonlijk. Ik geniet er van.”

De nieuwe manager woont nog in de regio Utrecht en rijdt elke dag op en neer. Dat is geen lijdensweg, omdat de start in Den Bosch zo leuk was. Hans koos ook bewust voor een overstap naar de Brabantse hoofdstad. “Ik ken Den Bosch al door persoonlijke bezoeken. Winkelen, uit eten. Het is een hele leuke stad. De sfeer is heel aangenaam. Toen deze kans zich voor deed, zei ik dan ook meteen ja. De gemoedelijkheid trok mij aan. Ik keek er ook naar uit om hier te beginnen.”

“Buiten het centrum kende ik Den Bosch weliswaar niet, maar het bleek al snel een juiste keuze. Iedereen wil hier een praatje met je maken, dat was bij mijn vorige supermarkt in Houten, waar ik assistent-manager was, helemaal anders. Correcte en vriendelijke klanten, maar toch iets afstandelijker dan hier.”

‘Boodschappencentrum’
Hoe is het winkelcentrum bevallen?
“Een net en rustig winkelcentrum in een mooie wijk. Wel een beetje gedateerd en helaas ook meer een boodschappen winkelcentrum dan een centrum om eens gezellig te gaan shoppen. Wellicht een mooie doelstelling voor de toekomst, want daar is denk ik echt wel iets aan te doen. We kunnen elkaar sterker maken hier. Meer iets doen met elkaar. Mensen zijn dan sneller geneigd om hier vaker te komen. Het is in elk geval een fijne omgeving met zoals gezegd veelal prettige klanten.”

Zijn twee supermarkten in zo’n klein winkelcentrum niet teveel van het goede?
“Nee. Zeker niet. Ik denk dat het eerder stimulerend werkt voor de klanten. Ze hebben meer leuze. Bovendien vullen we elkaar ook aan. Jumbo heeft in haar assortiment zaken die wij niet hebben en andersom. Wij klagen in elk geval niet. Ook al is de Jumbo groter. Volgens mij halen we beide een meer dan acceptabele omzet.”

De Jumbo is groter. Er gaan geruchten in de wijk dat de Albert Heijn ook groter wordt door het voormalige Blokker pand erbij te trekken. Wat is daarvan waar?
“Ik heb het ook gehoord. Al heel snel toen ik hier kwam werken. Maar daar is op dit moment geen enkele sprake van. Anders had ik het zeker wel geweten. Onze Albert Heijn vestiging is nu groot genoeg voor deze wijk. We hebben een keurige winkel met een goed assortiment. Er is geen enkele noodzaak om uit te breiden.”

Doelstellingen
Hans Merkesteijn heeft wel een aantal doelstellingen met de zaak. “Nog sterker maken wat Albert Heijn wil uitstralen. Gezonde voeding en kakelvers. Veel minder derving, dus minder weggooien van artikelen. Daar werken we hard aan. Verder de gemoedelijkheid bewaren en vooral continuïteit van ons personeel. Sommige mensen werken hier al jaren en vormen mede het gezicht van AH in deze wijk. Op een hele positieve wijze. Dat wil ik absoluut vasthouden en versterken. Die herkenbaarheid moet een van onze sterke punten worden.”

Pin It on Pinterest

Share This